
8 olulist küsimust, millele mõelda enne kodulehe tellimist
Koduleht ei ole lihtsalt “ilus vidin”, mida aeg-ajalt kellelegi näidata. See on su digikodu, sinu 24/7 töötav müügiesindaja ja digitaalne assistent, kes peab su nähtavaks tegema. Et see päriselt enda kasuks tööle panna, tuleb leida vastused nii mõnelegi küsimusele.
See postitus aitab sul mõista, kas ja kui valmis oled uue kodulehe koostööks. Boonusena aitab see protsess sul ka endal paremini aru saada, kellega sa tahad üldse koos töötada ja millist klienti su leht tegelikult ligi tõmbama peaks.
1. Mis on su kodulehe roll äris?
Koduleht ei ole eesmärk omaette. See peab täitma konkreetseid funktsioone:
👉 Aitama sul saada uusi kliente
👉 Automatiseerima broneeringud ja/või müügi
👉 Kasvatama meililisti
👉 Võimendama persoonibrändi
👉 Võimaldama teenuseid/digitooteid edukalt müüa
Kui sa tead, mille jaoks sa täpselt kodulehte vajad, siis me saame selle üles ehitada nii, et see ka päriselt sinu äri edu toetab.
Veelgi enam, kui eesmärk on selge, on lihtsam ka hinnata, milline klient selle lehe kaudu lõpuks sinuni jõuab. Kas see on just see inimene, kellega koostöö pakub päriselt rõõmu ja energiat.
2. Kes on see inimene, kelle jaoks sa kodulehe lood?
Kindlasti ei ole see sinu enda jaoks, see on su tulevase kliendi jaoks.
Kui sa tead, kes ta on, mida ta kardab, millest unistab, mis teda öösiti üleval hoiab, siis me saame tekstid ja kujunduse luua nii, et ta ütleb kohe: “Ta räägib ju täpselt minust!”
Ja kui ta tunneb end ära, siis ta jääb ning tegutseb edasi selle nimel, et sinuga kontakti leida.
See küsimus aitab sul ka endal paika panna, kellega sul on tegelikult hea koos töötada. Milline inimene hindab su tööd, on koostööaldis ja teeb su tööpäevad kergemaks? Just see „sinu inimene“ peabki su üles leidma.
Kui sul veel selget kliendipersoonat ei ole, siis ära muretse – me leiame ta koos!
Mul on selleks üks tõhus tööriist, mida jagan ainult nendega, kellega koostööd alustan. See aitab sul läbi mõelda nii sihtgrupi vanuse ja elustiili kui ka emotsionaalsed käivitajad, väärtused ja otsustamismustrid. Tulemuseks on kliendikogemus, mis on sügav ja sihitud, mitte üldine.
3. Mida sa tahad, et külastaja teeks?
Lehe igal osal peab olema eesmärk ja tegevuskutse nupp (CTA):
“Broneeri aeg”
“Lae alla tasuta e-raamat”
“Osta kohe”
Kui me lihtsalt loodame, et “vaatad ringi ja ehk kirjutad”, siis tegelikult 95% külastajatest lahkub. Mida konkreetsem ja loogilisem su leht on, seda lihtsam on õigel inimesel sinuga kontakti leida. Kui keegi ei tunne end kõnetatuna, siis ta lihtsalt ei jää ja ka see on okei, sest me ei saa luua kodulehte, mis kõnetab kõiki sihtrühmi. Me teeme selle sinu ideaalse kliendi jaoks.
4. Kas sul on sisu olemas või vajad sellega abi?
Kodulehe tegemine ei ole internetist kingade ostmine. See on koostöö ja see tähendab, et sul tuleb ka endal veidi panustada – eelkõige sisuga.
Sa ei pea kirjutama täiuslikke tekste, kuid sa pead olema valmis jagama oma lugusid, teenuste kirjeldusi ja vastuseid korduvatele küsimustele.
Kui sa tunned, et jutt ikka üldse ei jookse, pole ühtki mõtet, ühtki lauset, siis ära muretse, mul on olemas super copywriteritest koostööpartnerid, kellel jookseb. Nad aitavad su mõtted sõnastada, struktuuri luua ja kogu sisu vormida nii, et see kõnetaks täpselt seda klienti, keda sina tahad enda juurde kutsuda.
Oluline on, et info tuleb sinult, vormistamise ja sõnastamisega saad juba vajadusel abi. Sina oled oma ala ekspert, meie aitame selle kõik kirja panna nii, et see töötab.
5. Visuaalne suund, milline tunne ja kliendikogemus peaks su lehel olema?
Professionaalne visuaal = usaldusväärsus.
Kui sul on juba brändivisuaalid olemas – super! Kui ei, siis saame need koos luua.
Ja kui sul puudub veel logo või visuaalne identiteet (CVI), siis ära muretse, mul on koostööpartneriks väga hea silmaga graafiline disainer, kes aitab selle mure elegantselt ja maitsekalt ära lahendada. Nii saad kohe algusest peale lehe, mis tundub ühtne, professionaalne ja sinulik.
Hea nipp: vaata umbes kümmet kodulehte, mis sulle meeldivad. Pane tähele, mis seal kõnetab, kujundus, värvid, paigutus, tekstide toon ja üldine tunnetus.
Kui sa seda tekkinud emotsiooni minuga jagad, saan disainida just sellise lehe, mis kõnetab su ideaalklienti ja peegeldab sinu brändi olemust.
See aitab sul ka endal selgust saada, millise tunde ja kogemuse peaks külastaja sinu kodulehel saama ja millist inimest sa tegelikult tahad teenindada.
6. Tehniline valmisolek – domeen, majutus ja süsteemid
Koduleht ei teki tühjalt kohalt, vaja on ka tehnilist alust.
Domeen (sinuveeb.ee) ja majutus (koht, kus su leht “elab”) on esimesed asjad. Kui sul neid veel pole, siis aitan need soodsalt ja lihtsalt ära vormistada.
Hea uudis: kui sa registreerid domeeni minu kaudu, siis saad 6 kuud tasuta veebimajutust kaasa. See annab sulle piisava ajapuhvri, et koduleht rahulikult (igakuise kuutasuta) üles ehitada, testida ja käima lükata.
Kui domeen ja majutus on juba olemas, siis veendu, et sul on ligipääsud ja vajalik info käepärast.
Kui sul on soov süsteeme integreerida – meiliturundusplatvormi, makselahendused, kalendrid, veebikoolitused, Google Analytics vms – räägime need alguses läbi.
Tugev süsteem = rohkem automatiseerimist = vähem käsitööd ja rohkem vabadust.
7. Kas inimesed leiavad su lehe ka Google’ist?
SEO (ehk otsingumootoritele optimeerimine) = nähtavus.
Isegi kui su leht on superilus, ei tule selle kaudu kliente, kui keegi seda ei leia.
Seega, mõtle läbi:
✔ Kas su sisu sisaldab märksõnu, mida su sihtgrupp otsib?
✔ On sul blogi või materjalid, mis aitavad Google’is nähtav olla?
✔ Kas tead, millised küsimused su potentsiaalsetel klientidel tekivad?
SEO aitab sul jõuda täpselt nende inimesteni, kes just praegu otsivad abi, mida sina saad neile pakkuda. Kui nad su lehele satuvad ning tunnevad: “See inimene räägib minust”, siis oled sa õigel teel. Ja see ei ole enam juhus, vaid puhas strateegia!
8. Kas sul on piisavalt aega ja oled sa valmis koostööks?
See võib tunduda lihtne punkt, aga üks olulisemaid. Kui sul on parasjagu kolimine, beebi, koolitused ja lansseerimine, siis võib-olla ei ole hetkel parim aeg. Koduleht nõuab fookust ja otsustusvõimet. Aga kui oled valmis, siis saab koostööst tulla midagi, mis töötab, müüb ja rõõmustab sind iga kord, kui keegi su lehte kiidab.
Pea siis meeles!
Koduleht ei ole lihtsalt “mugav turunduskanal”. Ta on filter, peegel ja võimalus.
Ta aitab sul:
✔ Tõmmata ligi oma ideaalklienti
✔ Tõsta usaldust ja väärtust
✔ Automatiseerida oma tööprotsesse
✔ Luua selgust ka enda jaoks, milline on su bränd, teenus ja soovitud koostöökogemus
Kui sa nüüd tunned, et tahaksid järgmise sammu teha, siis kirjuta mulle. Vaatame koos, kas vajad uut lehte või pigem uuendust ja süsteemset korda.
Täida kontaktivorm või broneeri konsultatsiooniks aeg ja alustame sealt, kus sina praegu oled.